Global Lithuanian Net: san-taka station: |
Išsigelbėjimo arkos
Nikolajus Dušeninas, inžinierius ir Biblijos tyrinėtojas, teigia, kad Biblija aprašyta ne jūrų, o kosminė ekspedicija, nes Tvanas įvyko ... ne Žemėje. Ir sustojo arka 7 mėnesio 17-ą dieną Ararato kalnuose. Vanduo lėtai slūgo iki 10 mėn., ir pirmą 10 mėn. dieną pasirodė kalnų viršūnės. Kodėl švartuotasi taip ilgai? Dušeninas aiškina taip: Keistas ekipažo elgesys. Per 5 mėn. plaukiojimo jis turėjo pasiilgti sausumos. Ir štai ji pasiekta, tačiau dar mėnesius liekama arkoje. Turėtų būti svari tokio savanoriško įkalinimo priežastis. Ji yra tekste, nors ir išsakyta neaiškiai: Nojus atidarė arkos stogą. Kitur stogas neminimas; stogo poreikio neturi nei jūriniai, nei kosminiai laivai. Tačiau ėminti minklę padeda balandžio atneštas lapas stogu suprantama oranžerija augalų auginimui. Augalai gamina deguonį štai kodėl ekipažas nepaliko laivo: Žemėje dar nepakako deguonies kvėpavimui. Toliau pasekime Žemės apgyvendinimo procesą. Nusileidus laivas su gretima aplinka padengiami plėvele. Sodinami augalai deguonies nepakanka ir dirbama su skafandrais. Po 40 d. užauga pirmieji augalai; po stogu ima keistis oro sudėtis. Paukščiai išleidžiami oro poveikio organizmui patikrinimui. Langas paminimas ne be priežasties kosminiuose laivuose tai šliuzai. Kai balandis parneša lapą, tampa aišku, kad augmenija jau vystosi. Galiausiai atidengiamas stogas, kad augmenija paplistų Žemėje prasideda jos kolonizacija. Tiesa, pirmiausiai glumina apgyvendinimo terminai visa tetrunka tik apie 3 mėn. Tačiau Biblijoje aplamai su laiko trukme ne kaip pvz., joje sakoma, kad Nojus gyveno apie 800 m. Kita vertus, biblinis pasakojimas tikrai kelia kai kurias mintis. Į Nojaus arką panaši konstrukcija gali padėti žmonijai, kai Žemė taps netinkama gyventi. Sklendančias 4 km skersmens lėkštes įsivaizduoja MIFI profesorius Borisas Radionovas. Tokie aerostatai būtų pripildytos helio, o jų tūris plotas būtų apie 16 km3. Dešimtyje
Analogišku Persefonės projektu užsiėmę JAV, Anglijos, Italijos ir Nyderlandų mokslininkai - tai kosminis laivas, pritaikytas 10 tūkst. žmonių. Projektui vadovauja Grinvičo un-to prof. Reičelė Armstrong1), kuri specializuojasi bioinžinerijoje, bandydama sukurti dirbtinę dirvą, turinčią visus pagrindinius elementus. Nereikia užmiršti ir naujos Mėnulio įsisavinimo bangos. Ketinama jame įrengti nuolatinę bazę (daugiau žr. >>>>> ). Amerikiečiai Dž. Sakmanas, K. Kraimeris ir kanadietis A. Butroidas laiko, kad anksčiau ar vėliau vis tiek teks pasitraukti nuo mūsų šviesulio. Anot jų, po 1,1 mlrd. Saulės šviesumas padidės 10%, o jo pasekme bus šiltnamio efektas. O po 3,5 mln. m. Saulės ryškumas jau bus išaugęs 40% vandenynai išgaruos ir ir Žemė taps panašesnė į Venerą. O galiausiai Saulė virs raudonąja milžine, galbūt prarysiančia net ir Žemę (skaitykite Saulės ateitis). Apie gyvybę Žemėje tada nebus ir kalbos... Žmonės išsigelbėti galės tik pasitraukę į Saulės sistemos pakraščius. Anot bulgaro Dimitro Pejevo2), mes jau dabar gyvename žvaidždėlaivyje, dideliu greičiu skrodžiančiame kosmosą. Apie Saulę jis lekia 30 km/sek. greičiu, o kartu su Saule aplink Paukščių tako centrą sukasi 250 km/sek. greičiu. Taigi, mus tenkintų ir šis žvaigždėlaivis, tik reiktų kiek pakoreguoti jo kursą. Jo variklių kurui siūloma panaudoti ... vandenį. Vienas būdų yra tradicinis suskaidyti į vandenilį ir deguonį. Tačiau efektyvesnis kitas juk vanduo vakuume užvirs, virsdamas garu jau 1oK temperatūroje. Šio garo srovė ir sukurtų reikiamą reaktyvinę trauką. Panašios nuomonės ir rusas Georgijus Sabelevas. Jis sako, kad juk ir Žemė su Mėnuliu kadaise atkeliavo iš kitur,
galbūt net kitos žvaigždžių sistemos. Jiedu ne iš karto užėmė dabartinę vietą. Pradžioje, galbūt, prisiglaudė greta
planetų-milžinių, Saulės prigriebtų jau anksčiau, vėliau atklysdama į dabartinę vietą tam padėjo jos gana nemaža
masė. Dabar ji sukasi nežymiai elipsine orbita ir tokia būsena išsilaikys dar apie 7 mln. m. O tada prasidės tai, kas
Tokio varianto net Biblija nebuvo numačiusi... Pirmasis kelių kartų laivo aprašymas priklauso R. Godardui, kurio vardu pavadintas NASA kosminių skrydžių centras. Jis esė Paskutinioji migracija (1918) aprašė tarpžvaigždinę arką, tolimoje ateityje paliksiančią Saulės sistemą, kai Saulė priartės prie savo gyvavimo pabaigos. Jos keleiviai bus kriogeninėje arba priverstinio miego būsenoje, išskyrus pilotus, periodiškai pažadinamus, kad valdytų laivą. R. Godardas siūlė, kad laivą varytų atominė energija, jei ji bus įsisavinta, arba vandenilio, deguonies ir Saulės energijos (burių) kombinacija jis paskaičiavo, kad tai leistų laivui pasiekti 4,8-16 km/sek. greitį. Po jo sekė K. Ciolkovskio esė Žemės ir žmonijos ateitis (1928), kurioje irgi aprašyta tarpžvaigždinė Nojaus arka, kuri turėjo būti save apsirūpinanti ir pasirengusi keliauti tūkstančius metų. Galiausiai 1964-ais NASA mokslininkas Robert Enzmannas3) pasiūlė nuodugnią Encmano žvaidždėlaivio koncepciją: 600 m ilgio laivą varomą branduolinės pavaros, kurui naudojančios deuterį (3 mln. t.). Toks laivas galėtų talpinti pradinį 200 žmonių kiekį ir turėtų erdvės jų daugėjimui. Paskutiniais metais ši koncepcija išnagrinėta įvairiais aspektais nuo biologinių ir psichologinių iki moralinių; tame tarpe visoje eilėje Frederic Marino4) studijų (2017-2019), atliekant skaitmenines simuliacijas. Pirmosios dvi jo su komanda simuliacijos parodė, kad minimali 98-ių narių įgula (maksimum 500-mt) turi būti aprūpinta kriogenizuotu spermos, kiaušialąsčių ir embrionų banku, kad garantuotų genetinę įvairovę ir gerą sveikatos būklę pasiekus tikslą. Trečioje studijoje su kita komanda nustatyta, kad toks laivas turėtų būti 320 m ilgio, 448 m skersmens ir gabenti 450 m2 ploto dirvos, kad užtikrintų pakankamą maisto kiekio užsiauginimą. Parengė Cpt.Astera's Advisor
2) Dimitaras Pejevas (1919-1996) - bulgarų rašytojas, publicistas, teisininkas-kriminalistas. Žinomas savo detektyvinias ir fantastikos kūriniais. Pirmasis fantastinis romanas Raketa neatsako (1958) parašyta skartu su K. Maričkovu. Vėliau išleido ir kitus fantastikos kūrinius: Gyvybė kitose planetose, Fotoninė žvaigždė (1964), Nulinė tikimybė (1980) ir kt. Pirmuoju detektyvu buvo Alibi (1966). 3) Robertas Encmanas (Robert Duncan-Enzmann, 1924-2020) amerikiečių geologas, mokslininkas, užsiėmęs pažangių erdvėlaivių projektavimu, 1964-ais pasiūlęs tarpžvaigždinio Encmano žvaidždėlaivio koncepciją. Gimė Kinijoje, Antrojo pasaulinio karo metu kariavo Ramiojo vandenyno rajone. Parašė nemažai knygų, nuo mokslinių iki fantastikos, kurios niekad nebuvo išleistos. 4) Frederikas Marinas (Frederic Marin, g. 1987 m.) - prancūzų astrofizikas, Strasbūro observatorijos darbuotojas. Domėjimosi sritys - juodosios skylės, galaktikų branduoliai, kvazarai, unifikacijos teorijos ir kt., o kosmoso antropologijoje tarpžvaigždinės kelionės, daugelio kartų laivai, HERITAGE projektas. Papildomai skaitykite:
|