Global Lithuanian Net:    san-taka station:
Svedenborgo nežemiečiai    

E. Svedenborgas savo kontaktus su nežemiečiais aprašė stambiame „Arcana Coelestia“ („Dangaus paslaptys“, 1749–56) veikale, o vėliau juos surinko ir išleido mažesne „Žemės Visatoje“ (De Telluribus in Mundo nostro Solari, 1758) knyga, kurioje pabandė sintetiškai apibendrinti savo teologiją naujai auditorijai, o taip pat įsitraukti į debatus apie pasaulių daugį (nors joje ir dingo argumentacijos aiškumas 14-oje jos nevienalyčių dalių; skirtingai nuo kito „Dangaus paslapčių“ pratęsimo – „Apie dangų ir pragarą“, 1758).
„Dangaus paslaptyse“ aprašoma 12 jo pokalbių su nežemiškomis dvasiomis iš Saulės sistemos ir žvaigždžių planetų tokia tvarka: Merkurijus, Venera, Marsas, Jupiteris, Saturnas, Mėnulis, kitos žvaigždžių sistemos. Tačiau „Žemėse Visatoje“ jis keičia tvarką ir praleidžia vieną žvaigždžių sistemą.

Praėjus keliems metams po „Žemių Visatoje“ išleidimo, ji sulaukė neigiamos reakcijos, kas galėjo būti dėl labiausiai prieštaringų E. Svedenborgo požiūrių, kurie, iš dalies, atvedė į 1769 m. teismo procesą Švedijoje dėl „erezijos“, pradėtą jo giminaičio vyskupo iš Linkopingo Peterio Filenius (1704–1780). Vis tik Svedenborgo pasakojimai apie pomirtinį pasaulį sulaukė platesnio visuomenės dėmesio nei jo teologiniai mokymai, nes telietė tik Švedijos liuteronų bažnyčią - ir toli gražu nebuvo tik atmesti kaip sutrikusio proto produktas. Knyga iki šių dienų išliko nesutarimų ir diskusijų ir dažnai buvo vadinama Svedenborgo „keisčiausiu kūriniu“.
Reakcija į knygą atspindi besikeičiančias tendencijas 18 a. diskusijose Švedijoje ir Vokietijoje, kurios atskleidžia platesnį mistikos suvokimo pokytį ir parodo augantį susidomėjimą mistika Šiaurės Europoje. Paskutiniais metais istorikų susidomėjimas „Žemėmis Visatoje“ ėmė atgimti, nes parodo sąveikas 18 a. antros pusėje tarp literatūros, teologijos, mistikos ir astronomijos.
pasaulių daugio koncepciją...>/SPAN>

Ar nebūti logiška spėti, kad Svedenborgo nežemiečiai buvo iš Saulės kaimynių? Tada 10 šviesmečių atstumu jų nėra daug. Vienoje vietoje yra frazė „... kita Žemė žvaigždėtame danguje...“, apie kurią jis rašo:
„Paklausti apie saulę, kurią iš Žemės matome kaip žvaigždę, jie pasakė, kad ji liepsnos spalvos ir jos matomas dydis mažesnis už žmogaus galvą. Man angelai pasakė, kad jų saulė yra tarp mažesniųjų žvaigždžių, netoli dangaus pusiaujo“.

Deja, tai vienintelis fragmentas, kuriame švedų mistikas pateikia šiokią tokią faktinę informaciją apie nežemiečių gyvenamą vietą. Dangaus pusiaujas yra Žemės pusiaujo pratęsimas į erdvę. Pažiūrėkime, kokios mažiausiu kampu nuo pusiaujo išsidėsčiusios artimiausios žvaigždės:
Barnardo žvaigždė (5,96 švm.; ryškis: 9.53): +04o 41‘;
Wolf 359 Liūto žvaigždyne (7,78 švm. ; ryškis: 13.44): +07o 00‘;
Eridano Epsilon (10.52 švm. ; ryškis 3.73:): -09o 27‘;
Ross 128 Mergelės žvaigždyne (10,92 švm. ; ryškis: 11.13): +00o 48‘;
Prokionas iš Mažojo Šuns (11,40 švm. ; ryškis: 0.38): +05o 13‘;
Leitenas iš Mažojo Šuns (12.37 švm. ; ryškis: 9.86): +05o 13‘

Tad su regimu ryškumu 6 ar mažiau tėra dvi žvaigždės: Eridano e ir Prokionas, tačiau šis danguje yra tarp ryškesnių žvaigždžių ir yra dvinare žvaigžde, kas mažina tikimybę turėti gyvenamąją zoną greta. Tad tikėtiniausia „kitos Žemės gyventojų“ saule lieka Eridano e .

Pažiūrėkime, kuo pasižymi tie gyventojai.

Įdomumui Svedenborgo teiginius palyginu su nežemiečiais iš knygos  (redakt.: čia J: žymi Jargos apibūdinimą):
Stefan Denaerde. Kontaktai su Jarga planeta, (1982).

1. Aukštesnis už žmonių intelekto lygis. Jų įžvalgą Svedenborgas palygino su erelio rega.
J: Jie mėgsta visur naudoti skaičius ir skaičiuoti efektyvumą. Vaikus moko tiesiai į sąmonę perduodamų holografinių vaizdų pagalba.

2. Gali būti, kad jie gali keliauti į kitas žvaigždes. Kai Svedenborgas pasakė, kad dvasios iš Merkurijaus klaidžioja po kitas žemės, tie atsakė, kad „matėsi su jomis“. Tad arba jie sutiko Merkurijaus dvasias kitose žvaigždėse (ar pačiam Merkurijuje), arba šios aplankė juos.

3. Jie žino apie Jėzų Kristų. Paklausti, kokį Dievą garbina, jie atsakė, kad
„... regimą ir neregimą – žmogaus formos ir nematomą jokia forma. Ir iš jų kalbos bei idėjų, kaip jos perteiktos man, aiškėjo, kad regimas Dievas yra mūsų Viešpats, kurį jie taip pat vadino Viešpačiu. Į tai buvo pasakyta, kad mūsų žemėje Dievas taip pat garbinamas kaip regimas ir neregimas; ir neregimas Dievas vadinamas Tėvu ... ir niekas nematė Tėvo formos...“
J: Jie sakė Stefanui, kad žino Jėzų Kristų kaip Visatos Dievą.

4. Visuomenė ir valdymas. Paklausti, ar juos valdo karaliai, jie atsakė, kad
„... jie nežino tokios valdymo formos; kad jie gyvena patys dėl savęs, skirstydamiesi į gentis, šeimas ir namus“.
Jarga gyvenamasis cilindras J: Jie prieš daugelį metų buvo susiskirstę į kelias kariaujančias tautas. Vėliau susiskirstymas buvo panaikintas ir karai baigėsi.

5. Nėra pavydo ir rūpinimosi materialiais dalykais. Atsakė, kad „... jų šeimos nepavydi viena kitai ir nesigviešia iš kitų ką nors paimti.“
J: Jų visuomenė ir ekonomika visai komunistinio pobūdžio, t.y. eligitarinė ir planinga.

6. Kuprius ir dykumos. Minimas kuprą turintis gyvūnas.
J: Jų didesnį sausumos (salų) plotą sudaro dykumos.

7. Vegetarizmas. Jie maitinasi tik žuvimi ir daržovėmis bei vaisiais.
>J: Jie išsivystė iš amfibijų. Maistui naudoja daug žuvų, o taip pat žalumynų.

8. Buveinės. Jie gyvena ne namuose, o giraitėse, kur „įsirengia pastoges tarp šakų nuo lietaus ir saulės“
J: Jie laiko individualus namus „nesocialiais“ ir gyvena cilindro formos bokštuose. Jų viduje įrengti sodai ir gėlynai.

9. Išvaizda. „Jų veidai nesiskiria nuo žemės žmonių išskyrus, kad akys ir nosis yra mažesni. Dėl to jie man pasirodė kiek deformuoti, bet jie sakė, kad tai yra grožio požymiai“.
J: Jie atrodo kitaip, tačiau veidas turi „deformacijas“. Jų akys nėra mažesnės, tačiau vyzdžiai yra stačiakampiai, todėl sudaro mažesnių akių įspūdį. Taip pat jų akys giliai įdubę.

10. Monogamija. Vyrai turi vieną žmoną ir šeimos susilaukia 10-15 vaikų.
J: Jie laikosi monogamijos, tačiau seksualinė laisvė nedraudžiama.

Svedenborgas ir pasaulių daugis

Per savo ilgą darbo Švedijos Kalnakasybos taryboje (1716-47) E. Svedenborgas paskelbė nemažai darbų iš astronomijos, fizikos, filosofijos ir teologijos sričių. Pasaulių daugio tema buvo populiari ankstyvojo modernizmo laikotarpiu. Astronomijai skirtame tritomyje „Pirmieji gamtos principai“ (Principia Rerum Naturalium, 1734) jis išdėstė savąją kilties iš sūkurio ir ūko hipotezę (aplenkdamas I. Kantą ir P. Laplasą dviem dešimtmečiais; apie jų teoriją žr. >>>>>), kurio skyriuje „Apie pasaulių įvairovę“ trumpai aptarė gyvybės kitose planetose galimybę, nors greitai tuos samprotavimus atmetė kaip paprastus „spėliojimus“:
„Jei vis tik leisime, kad tose žemėse egzistuoja į mūsiškę panaši gyvūnų karalija, tai turėsime pripažinti, kad ji veikiama tokių pačių atsitiktinumų, pokyčių, sąlygų ir sekų, kuriuos turėjo praeiti, kad pasiektų tokį pat lygį. Tačiau kadangi mes priimti prielaidos, kad šiuo atžvilgiu visi kiti pasauliai absoliučiai panašūs į mūsų, negalime teigti, kad jie apgyvendinti tokios pat rasės būtybėmis. Bet pereikime nuo spėliojimų prie tikrovės“.

Tačiau tik 5-o dešimtm. pabaigoje E. Svedenborgas atvirai įsitraukė į pasaulio daugių diskusiją. Tuo metu jis jau leido savo 8-tomę „Arcana Coelestia“, tačiau parduodamą negausiai. Leidėjas John Lewis pasiūlė ją suskaidyti į mažesnes knygas, bet ir tai negelbėjo. „Žemės Visatoje“ buvo pirmuoju nukrypimu nuo šio plano ir pirmąja jo „post-krikščioniškuoju“ laikotarpiu, prasidėjusiu jam 1757 m. regėjus Pasaulinį teismą dvasiniame pasaulyje.

Čia verta priminti, kad 18 a. viduryje teiginys apie planetas už Saulė sistemos ribų buvo labai prieštaringas. 1610 m. Galilėjus pirmasis pastebėjo, kad Paukščių takas iš tikro sudarytas iš atskirų žvaigždžių, tačiau iki E. Hablui 20 a. 3-iame dešimt. atradus cefeidę, dauguma astronomų tebemanė, kad Paukščių take yra visos Visatos žvaigždės (skaitykite apie atrastas žvaigždes Andromedos ūke).

Anot paties E. Svedenborgo, informaciją apie pasaulių daugį jis gavo iš pomirtinio gyvenimo tyrinėjimų. Siekdamas sukurti nuoseklią šių teiginių sistemą, jis apibendrino mundo spirituali, „dvasių pasaulio“, prigimtį platesnėje ontologinėje Maximus Homo, „Didžiojo žmogaus“ schemoje. Tačiau savo požiūrių pateikė knygoje centralizuotai, o išbarstė po visus 14 „Žemių Visatoje“ skyrių. Struktūriškai dangus Svedenborgo sistemoje primena makrokosminį žmogaus kūną, vadinamą Maximus Homo. Dvasios ir angelai „atitinka“ atskiras jo dalis, pvz., organus ir dvasines-psichines būsenas. Visa jie vykdo skirtingas funkcijas makrokosminėje fiziologijoje. Šie santykiai priklauso nuo dvasių tikėjimo, veiksmų ir besivystančio dvasinio vystymosi po mirties.

Papildomai skaitykite:
NSO hipotezės
Įsiveržimas į Žemę
NSO tyrinėjimai JAV
Tie maži žali žmogeliukai...
NSO „apsėdimas“ Puerto Rike
Svedenborgas. Pokalbiai su angelais
Nuo amžių pradžių iki šių dienų
Skraido ir nepavejami – tarsi miražai
Ar elektrą sutrikdė skraidančios lėkštės?
Anomalios zonos Baltijos jūroje
inkognito pagrobimo anatomija
Ateivių medicininiai tyrinėjimai
Žemės kolonizacijos dalyviai
"Daiktas" ir jo paaiškinimas
Gyvybė Saulės paviršiuje?
Žmonių rasės tyrinėjimas
Karvių išmėsinėjimas
NSO per amžius
Ateivio kapas
Mes ne vieniši
NSO kilmė

 

NSO apsireiškimai ir neįprasti fenomenai Lietuvos danguje ir po juo

Maloniai pasitiksime žinias apie bet kokius Jūsų pastebėtus sunkiai paaiškinamus reiškinius. Juos prašome siųsti el.paštu: san-taka@lithuanian.net arba pateikti šiame puslapyje.

san-taka station

UFO sightings and other phenomenas in/under Lithuanian sky. Please inform us about everything you noticed and find unexplainable in the night sky or even during your night dreams, or in the other fields of life.

Review of our site in English

NSO.LT skiltis
Vartiklis