Kaip ir indų (apie juos skaitykite šiame puslapyje), kinų skraidantys aparatai buvo gaminami iš medžio ir
skrido varomi mechaninės (kurios prigimtis dar neįminta) jėgos.
Senais laikais Tian Lau6) kalno pietinėje viršukalnėje Lu Ban iš medžio išdrožė gervę, kuri
nuskriejo 700 li. Vėliau šis paukštis buvo užkeltas ant šiaurinio kalno vakarų viršukalnės. Imperatorius Vu
[157-87 m. pr.m.e.] liepė savo žmonėms nuvykti ir paimti jį, bet jis tada vėl nuskriejo atgal ant pietinės
viršukalnės. Dažnai, kai atrodydavo, kad netrukus lis, paukščio sparnai pradėdavo mosuoti, tarsi jis ruoštųsi
skristi.
Šu I Či
Konstruojnt kai kuriuos skraidančius aparatus buvo naudojama džiudžiube medžio šerdis jaučio odos
atraižomis pritvirtinant apskritus ašmenis - skirtus šios mašinos skridimui. Kiti raižė 5 gyvates, 6-is
drakonus ir 3 jaučius [tokias formas turėjo orlaiviai], kurie esant "tankiam vėjui" pakeldavo [orlaivį] iki 40
li [aukščio. Ta sritis] vadinama Tai King (Quing, arba Aukštesniojo oro rajonu) su labai tankiu oru, galinčiu
pakelti žmogų. Meistrai sako, kad yuan (žodžio reikšmė yra "orlaivis" arba "vanagas") skrenda
spirale kildamas vis aukštyn ir aukštyn - vien tik ištirstais sparnais, kuriais jis neplasnojo, nes skrieja
nešamas "tankaus vėjo". Drakonai iš pradžių pakilę aukštyn link debesų iki 40 li [aukščio] toliau skriejo
tiesiai savaime. Tokius liudijimus davė dao adeptai, kurie atkartojam tarp paprastų žmonių, nors
dauguma jų nesupranta, ką tai reiškia iš tikrųjų.
Ko Hung (283-343 m.), Pao Pu Tzu
Keistas tas aparatas su jaučio odomis pritvirtintais kardais (ar plokštėmis) arba ašmenimis besisukančiais
aplink. Kaip tas aparatas buvo varomas nalabai aišku (iš šios ištraukos). Aišku tik, kad buvo kuriami
aparatai, skirti skraidymui. Panašių liudijimų buvo ir Korėjoje.
O čia dar viena istorija susijusi su tuo. Džung Pyung Džū sutvėrė orlaivį Čosone (Korėja). Im Džin karo
metu [1592-1597-ais tarp Korėjos ir Japonijos], kai pavojus grėsė Džin Džū tvirtovei, jis orlaiviu išgelbėjo
draugą nuskriejęs 30 mylių ir tada nusileidęs. Besisukantis viršus - kaip vaikiškame Ping Džū (arba
vilkelis) žaidime įsisukdavo prietaisui esant ant žemės - ir po to pasikeldavo į orą.
Kvon Tokyu, 1923-ių korėjiečių tekstas
Bet kur buvo gaminamos tokios mašinos? Skaitykime:
Tūkstančiai li nuo Kinijos, - ten, kur šiandien Rusija
meistrai mokėjo gaminti ratus skraidantiems
vežimams. Kiekvienam jų reikėjo 4-ių ratų. Legendose tvirtinama, kad jie gebėjo nuskrieti iki 1000 li per
parą. Xi Vū (?) meistrai irgi pastatė skraidantį aparatą ir naudodami dumples (dažniausiai naudojamas
metalų lydymui), skritulinį įtaisą ir kitus būdus priversdavo jį skrieti. Mašina galėjo pakilti į orą ir skrieti
virš upių ir žemės. Karo ir neramumų metu šis vežimas galėjo būti naudojimams pranešimams apie priešo
antpuolius.
Yi Kyu Džyong. Paneigiantis požiūris į skraidančių mašinų galimybę (Rinkinyje "Anksčiau nesurinktų
tekstų iš viso pasaulio kompiliacija")
Pastabos
1) Čeng Tangas (Tobulasis Tangas, apie 16751646 m. pr.m.e.), ant būrimo kaulų
užrašytas kaip Da Yi - pirmasis Šangų dinastijos (17-11 a. pr.m.e.) karalius. Pradžioje, jis 8 k. keitė
gyvenamąją vietą, kol apsistojo Bo. Tuo metu galingiausia karalyste buvo Xia, kurios valdovas Džie buvo
žiaurus žmogus. Patarėjai patarė Tangui nuversti Xiz dinastiją. Jis surinko galingą armiją ir nugalėjo Xia
kariuomenę. Jo valdymo metai laikomi naudingais Kinijai, jsi sumažino mokesčius, per sausras padėjo
vargšams. Taip pat išliko jo garsiosios kalbos, nukreipos prieš Xia tironą (kaip Tangši, Konfucijaus
klasikinėje Dokumentų knygoje)
2) Yu-čou rajonas yra dabartinėje Sičuano provincijoje, esančioje pietvakarių Kinijoje. Jos
centru buvo Či miestas.
3) Li arba kinų mylia, kurios įvedimas priskiriamas Huang-Di. Jos reikšmė kito metams bėgant, tačiau buvo
apie trečdalis anglų mylios. Iki Činų dinastijos (221-206 m. pr.m.e.) laikoma ją buvus apie 405 m.
4) Nefrito vartai arba Jumeno perėja yra į vakarus nuo Dunhuango dabartinėje Gansu provincijoje (šiaurės vakarų
Kinijoje). Senaisiais laikas tai buvo perėją Šilko kelyje, jungiančiame Kiniją su Centrine Azija. Ji buvo
gana svarbi, ir Hanų dinastijos laikais nuo Vyno šaltinių (Džiukuan) iki Nefrito perėjos vakarinės
dalies. Ji vadinta Nefrito perėja, nes per ją gabenta daug nefrito. Pirmuosius Nefrito vartus įrengė
imperatorius Vudi (Hanų Vu imperatorius) netrukus po 121 m. pr.m.e. ir jų likučiai vis ar matomi į šiaurės
vakarus nuo Dunhuango.
5) Čang Hua (232-300) iš vakarų Čin, rašęs apie magiją, atset, iš įvairių šaltinių sukaupė didelį kiekį
įvairių pranešimų, iš kurių 10-ies skyrių Daiktų tyrimų užrašai (Po-wu čih) tebuvo sutrumpinta versija.
Joje aptariami kalnai ir upės, istoriniai asmenys, reti tvariniai, magai, nemirtingieji ir kitos mitinės temos.
6) Tai šventasis kalnas šiauriau Taijano miesto Šandongo provincijos, esančios Geltonosios jūros
pakrantėje, vakaruose. Aukščiausia viršukalnė yra Nefritinio imperatoriaus viršūnė (1545 m). Kalnas
siejamas su saulės patekėjimu, gimimu ir atsinaujinimu. Bent 3000 m. (nuo Šangų dinastijos laikų) jis
buvo vienu apeigų centrų Kinijoje.
Xia dinastijos laikais (2070-1600 m. pr.m.e.) vadintas Dai kalnu. Džou dinastijos laikais (apie 1046-256 m.
pr.m.e.) aukos čia tapo labai ceremonizuotos, feodalai vykdavo į čia, kad aukotų maistą ir nefritą.
Konfucijus kritikavo Džou nuostatą, kad aukas kalno dvasios galėjo priimti tik iš feudalo rankų, kaip
valdžios uzurpavimą. Hanų dinastijos laikais (206 m. pr.m.e. 220 m.) imtos laikyti feng ir
šan aukos. Nuo 1987 m. kalnas yra UNESCO paveldo objektų sąraše.
Tikėtina, kad šis ir buvo minimas kalnas, nes 110 m. pr.m.e. imperatorius Vu čia atliko feng ir
šan aukojimus, supylė čia feng aukurą, po kuriuo pakasė nefrito plokštę su slaptu
pranešimu dievams. Pasakojama, kad šang apeigų metu naktį danguje pasirodė keista šviesa, o
dieną iš aukojimo kalvų kilo balti debesys.
Paruošė Cpt.Astera's advisor
Papildomai skaitykite:
Senosios Indijos mašinos
Senosios Pietų Azijos technologijos
Kinų filosofijos priešistorė
Senovės Indijos oreivystės priešaušris
Nežemiški senosios Indijos personažai
Baltieji vandenys: legendos ištakos
Tektitai branduolinių karų palikimas?
Vimanų vibruojantieji degalai
Ankstyvieji pranešimai apie NSO
Keista Vaimanika šastra istorija
M. Agrestas. Senovės kosmonautai
Paslaptingos Naska linijos
Kinų asmeninė poezija
Stebėtojai: Dievo sūnūs
Oreivystės istorija
Mohendžo-daro
Atsiliepimus ir pastabas galite palikti
pagrindinio san-taka station puslapio gale.