Global Lithuanian Net: san-taka station: |
Legendinio tėvo legendinis sūnus
Papildomai skaitykite: Baisioji tarybinės kosmonautikos paslaptis 2010 m. kovo 1 d. po ilgos ir sunkios ligos mirė legendinis lakūnas-bandytojas Vladimiras
Iljušinas1), garsiojo konstruktoriaus Sergejaus Iljušino2) sūnus. Jo gyvenimą galima laikyti unikaliu. Tapęs
generolu, netapo generolo sūneliu viską gyvenime pasiekė savo atkakliu darbu ir įgimtu talentu. O pasiekė
Jo tėvas buvo vienas iškiliausių lėktuvų konstruktorių ir, aišku, norėjo, kad jo sūnus pratęstų jo darbus.
Tačiau Vladimiras dar jaunystėje pamynė tėvo valią.
Skraidyti kukurūzininku Po-2 jaunąjį Volodią 1943 m. išmokė legendinis Vladimiras Kokinakis3). Ruošėsi
stoti į MAI, tačiau 1944 m. paėmė į armiją ir skyrė ... Žukovskio akademijos klausytoju. Tuo pat metu jis ėmė
mokytis skraidyti sostinės aeroklube. 1951 m. gavo karo inžinieriaus diplomą, o kartu ir 8 m. skraidymo
stažas. Tėvas manė, kad tai idealiausias variantas būsimam lėktuvų kūrėjui ir jam jau buvo parengta vietelė
tėvo konstruktorių biure. Tačiau sūnus kategoriškai atsisakė eiti tėvo pėdomis ir tapo lakūnu bandytoju.
Vyresnysis Iljušinas buvo taip sukrėstas jo savivalės, kad beveik 20 metų ( ! ) beveik nesikalbėjo su sūnumi.
Lakūno bandytojo profesija pavojinga, tačiau Volodia vos nežuvo žemėje. 1960 m. birželio 5 d.
Pobeda kaktomuša susidūrė su Iljušino Volga. Lakūną išgelbėjo kolega ir būsimasis kosmonautas G.
Beregovojus, atsitiktinai važiavęs keliu, kuriame įvyko nelaimė.
Tai buvo žmogaus skrydžio į kosmosą laukimo laikotarpis. Ir šalies perdėtas slaptumas savo padarė: 1961
m. balandžio 11 d. Daily Worker išspausdinos Maskvos korespondento Deniso Ogdeno žinutę, kad
balandžio 7 d. kosminiu laivu Rosija orbitinį skridimą atliko Vladimiras Iljušinas. Išėjo oficialus paneigimas
kad dar pernai jis patyrė avariją ir buvo priverstas ilgai gydytis. Pradžioje Tarybų Sąjungoje, o vėliau
Kinijoje. Tačiau istorija jau apaugo detalėmis. Paskelbta versija patikėjo ir V. Iljušinas, o ne Gagarinas
minimas pirmuoju kosmonautu 1964 m. Gineso rekordų knygoje.
Toji versija buvo gyvybinga. 10-ojo dešimtm. pradžioje Vengrijoje išleista publicisto Ištvano Nemenės
knyga Gagarinas kosmoso melas, kurioje teigiama, kad Gagarinas visai neskrido balandžio 12-ą: O avarijos metu patirtos traumos buvo tokios rimtos, kad atrodė, kad apie dangų liko tik pasvajoti. Tačiau
jau po metų su trupučiu Iljušinas bandė lėktuvą-perėmėją Su-15. Tuo metu tėvas, jau palikęs generalinio
konstruktoriaus postą, pirmąkart pripažino teisingą sūnaus pasirinkimą.
Taip jau nutiko, kad praktiškai visa skraidymo veikla susijusi su P.O. Suchovo vadovaujamu
konstruktorių biuru. Iljušinas į gyvenimą atvedė beveik visus Su klasės lėktuvus, įskaitant gražuolį Su-27.
Būtent jis pradėjo iki šiol nepranokto šimtuko bandymus. Amerikiečiai turėjo taisyklę jei lėktuve 50%
naujovių, jo nestato. Suchovo šimtuke naujovių buvo 100% - ir jis skraidė! Ir dar taip, kad visi vadino 21 a.
stebuklu. Lėktuvo, skrendančio triskart greičiau už garsą, bandymai buvo kaip reta sėkmingi. Tačiau... 8
dešimtm. pradžioje po sėkmingo 10-ojo skrydžio bandymus nutraukė, o prespektyvią temą nutraukė. Kieno
iniciatyva kas tai padarė, taip ir liko paslaptimi... 1) Vladimiras Iljušinas (1927-2010) tarybinis lakūnas-bandytojas, generolas-majoras, sporto
meistras. Didžiąją darbo laiko dalį pradirbo Suchovo konstruktorių biure. 2) Sergejus Iljušinas (1894-1977) tarybinis aviakonstruktorius, lėktuvų konstruktorių biuro Iljušin įkūrėjas.
1939 m. pagal jo originalų projektą sukurtas šarvuotas šturmo lėktuvas Il-2, vadintas skraidančiu tanku, tapęs
masiškiausiu sovietiniu lėktuvu karo metu. Nuo 1943 m. pradeda kurti keleivinius lėktuvus, pradėdamas Il-12;
paskutinis jo sukurtas lėktuvas Il-62. 3) Vladimiras Kokinakis (1904-1985) - garsus tarybinis lakūnas-bandytojas. 1935 m. lapkričio 21 d.
pasiekė pasaulio rekordą vienmotoriu lėktuvu I-15 pakildamas į 14 575 m aukštį. 1938 m. birželio 2728
dienomis lėktuvu CKB-30 be nutūpimo per 24 val. 36 min. nuskrido iš Maskvos į Vladivostoką, o 1939 m.
balandžio 2829 d. per 22 val. 56 min. iš Maskvos į Miscou salą (JAV). Pasiekė 22 pasaulio rekordus. Jis
bandė šturmo lėktuvą Il-2, keleivinį lėktuvą Il-62... Papildomai skaitykite:
|