Global Lithuanian Net: san-taka station: |
Manos beieškant
Taip pat pasiskaitykite:
Stebuklingas grybas Nemažai nuorodų Biblijoje yra į dvasinį Dievo siųstą maistą vadintą mana. Tačiau niekur
aiškiai nepasakoma, kas tai ir iš kur atsiranda. Bet gerai, kad paminėtos savybės ir pasirodymo sąlygos. Pirmąkart mana sutinkama Išėjimo knygoje, kai izraelitai po 6 savaičių klajonių pavargo ir
išalko. Tada Viešpats tarė Mozei, kad duos duonos iš dangaus ir žmonės galės išeiti ir
kažkiek jos pasirinkti kasdien, - ir taip Viešpats patikrins, ar jie laikosi jo Įstatymo (Iš 16:4;
Tikėk manimi, aš lysiu jums duona iš dangaus. Kasdien žmonės teeina ir tepasirenka tik tiek, kiek pakaktų
vienai dienai, kad išbandyčiau, ar jie laikosi mano mokymo, ar ne).
Ir, rasai nukritus, dykynėje atsirado mažų grūdelių tarsi šerkšnas ant žemės (Iš 16:14). Ir
juos Izraelio sūnūs pavadino mana, nes nenumanė, kas tai yra (mana kilo iš klausimo Man hu? - kas tai yra?).
Tai panašu į psilocybe grybą (glotniagalvę) - mažą ir apvalų, išaugantį greitai per naktį, be
šaknų ir pamėlstantį išrovus, kas leidžia sieti su dangaus spalva. Taipogi jie į visas
puses išleidžia mažas ataugėles ir taip sukelia panašumą į šerkšną. Ir jie buvo kaip
izraelitų išbandymas. Be to grybai gali sukelti haliucinacijas, ir taip galima patikrinti, kas jų
valgė. Jie pavadinti Viešpaties duona, o tai asocijuojasi ir su actekų duotu šio grybo pavadinimu - dievų mėsa.
Kodėl tie grybai išdygo staiga? Kaip klajoklių gentis, izraelitai turėjo ginti su savimi daug
raguočių ir avių. Pasikeitus klimatui iš sausesnio į drėgnesnį (rasa rytais), susidarė geros
sąlygos grybams dygti gyvulių išmatose. Tolesnis tekstas paaiškina daugiau. Pirmiausia,
buvo liepta manna nepalikti iki ryto. Paliktame atsirado kirmėlių ir jis ėmė dvokti, - ir taip
padarę užrūstino Mozę. Saulei kaitinant jie sutirpdavo (Iš 16-19:21). Visa tai pritaikoma grybams.
Iš kur Mozė galėjo žinoti apie mana? Jis galėjo tai patirti anksčiau, - tuo metu, kai,
ganydamas uošvio Jetro avis, matė liepsnojantį, bet nesudegantį krūmą. Ar nebuvo prieš
tai prie dievų kalno Horebo, atginęs avis iš dykumos, paragavęs tų grybų? Apie tą grybą
jam galėjo pasakyti uošvis, buvęs medianiečių šventiku. Terence McKenna*) Dievų
maiste parodo, kad Mozė galėjo turėti žinių apie haliucinacijas sukeliančius grybus.
Manna aprašoma ir Skaičių 11:6-9: Bdelio medžio sakai yra permatomi, gintaro spalvos, lipnūs. Manoma tai buvus
commiphora africana krūmu augančiu pietinėje Arabijoje. Skonis paminimas ir Iš 16:31:
Mana panaši į koriandro sėklą, balta, o jos skonis kaip meduolio. Koriandro sėkla yra
maža, apvali, kvapni, šviesiai rusvos spalvos. Mana su koriandro sėkla lyginama tik dydžiu ir išvaizda, o ne skoniu ir kvapu.
Jei išdžiovinsime psilocybe grybus, jų spalva primins koriandro sėklų spalvą. Vartojantiems psilocybe grybus paaštrėja regėjimas ir kiti jutimai. Gal tai padėjo būriui iš
Egipto bėgančių vergų išlikti ir nugalėti didesnius ir geriau ginkluotus kariuomenės būrius.
Toliau, mana išnyksta, kai Izraelio sūnūs pasiekė pažadėtąją žemę. Jiems galėjo jos
trūkti. Bet ją labai garbino (Žyd 9,3-40: Už antrosios uždangos buvo palapinės dalis,
vadinama Šventų švenčiausioji. Ten stovėjo auksinis smilkytuvas ir iš visų šonų auksu apmušta
Sandoros skrynia, kurioje buvo auksinis ąsotis su mana, išsprogusi Aarono lazda
ir Sandoros plokštės. Taigi indas su mana saugomas pačioje švenčiausioje vietoje, o tai rodo didelę jos dvasinę galią. Kodėl pagal sandorą žydai
apsipjaustydavo. Galbūt, kad tada penis labiausiai panašus į psilocybe grybą? Pastaba: Manos rinkimo siužetas panaudotas daugybėje meno kūrinių. Vienas
iš menininkų yra klasikinės dailės atstovas prancūzas Nicolas Poussin.
Dar kitame puslapyje aptarimas nuostabos elementas N. Poussin'o paveiksle
Manos rinkimas Ar Jėzus buvo grybas?!
Dž. Alegro**) knygoje Šventasis grybas ir kryžius (1970) išsakoma mintis, kad Jėzus Kristus
niekada neegzistavo, o krikščionybė prasidėjo valgant musmires (Amanita muscaria). Ir Jėzaus
Kristaus vardas tebuvo simbolinis musmirės įvardijimas. Ir iš tikro, negalima atmesti galimybės, kad pirmieji
krikščionys kaip sakramentą naudojo haliucogeninius grybus, - ir užuominą į tai galime rasti Viduramžių mene.
Parengė Cpt.Astera's advisor *) Terensas MakKena (Terence Kemp McKenna, 1946-2000) amerikiečių etnobotanikas,
filosofas, psichonautas, pasisakęs už psichodelinių augalų naudojimą. Laikė save anarchistu ir skeptiku.
Rašė apie psichodelinius augalus, šamanizmą,
metafiziką, alchemiją, kultūrą,
technologiją, aplinkosaugą, žmogaus sąmonės kiltį. Jis suformulavo laiko koncepciją besiremiančią fraktalais,
kurią tvirtino radęs kinų I Čing knygoje. Anot jos, laiko (pasaulio) pabaiga turėjo baigtis
2012 m. **) Džonas Alegro (John Marco Allegro, 1923-1988) anglų
archeologas, Negyvosios jūros rankraščių tyrinėtojas ir populiarintojas. Yra paskelbęs unikalių komentarų Biblijai,
vadinamųjų pešarimų, vertimus. Tačiau vėlesnės jo knygos, tokios kaip Šventasis grybas ir kryžius
(1970), atnešė populiarumą, bet ir sukomplikavo karjerą. Minėtoje knygoje jis teigia, kad krikščionybė išsivystė iš slapto
esenų kulto, kaip šamanistinis kultas, kuriame buvo vartojami psichodeliniai grybai. Tačiau
Evangelijų autoriai nesuprato esenų minčių ir vėlesnė krikščionybė išsivystė iš to nesupratimo. ![]() Taip pat skaitykite:
|